نوآوران ماشیننوآوران ماشیننوآوران ماشین

مراحل خط تولید چیپس سیب زمینی

خط-تولید-چیپس-سیب-زمینی (1)

چیپس سیب زمینی یکی از محصولات محبوب و لذیذی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آیا تاکنون به فرآیند تولید این محصول فکر کرده‌اید؟ در این مقاله، ما به شما مراحل خط تولید چیپس سیب زمینی را به زبان ساده و در قالبی جذاب معرفی خواهیم کرد.

1. زدودن خاک و هرگونه مواد خارجی

در این مرحله، سیب زمینی‌ها از زمین خارج شده و خاک و هرگونه مواد خارجی از روی آن‌ها پاک می‌شود. این ابتدایی‌ترین مرحله در فرآیند تولید چیپس است.

2. پوست‌گیری

پس از زدودن خاک، سیب زمینی‌ها به دستگاه پوست‌گیر منتقل می‌شوند. در اینجا، پوست‌های سیب زمینی با دقت جدا شده و آماده مرحله بعدی می‌شوند.

3. اسلایس کردن

در این مرحله، سیب زمینی‌ها به شکل هایلایت‌شده برش می‌شوند. این برش‌ها سپس به مراحل بعدی ارسال می‌شوند.

4. شستشو و گرفتن نشاسته

برش‌های سیب زمینی پس از اسلایس کردن به مراحل شستشو ارسال می‌شوند. اینجا نشاسته از برش‌ها گرفته می‌شود تا چیپس‌ها پس از سرخ کردن به خوبی بپزند.

5. سرخ کردن

یکی از مراحل مهم تولید چیپس سیب زمینی سرخ کردن آن‌هاست. برش‌های سیب زمینی در روغن داغ سرخ شده و به طلايه‌ای لذیذ تبدیل می‌شوند.

6. گرفتن روغن اضافی

پس از سرخ کردن، چیپس‌ها از روغن اضافی تخلیه می‌شوند تا محصول نهایی خوشمزه و سبک‌تر باشد.

7. طعم‌دهی

یکی از عوامل مهم در موفقیت چیپس‌های سیب زمینی، طعم بی‌نظیر آن‌هاست. در این مرحله، طعم‌دهی انجام می‌شود تا چیپس‌ها طعمی خاص و جذاب داشته باشند.

8. بسته‌بندی

چیپس‌های سیب زمینی بعد از تمام مراحل تولید به بسته‌بندی می‌رسند. این بسته‌بندی‌ها معمولاً به شکلی جذاب و جلب‌کننده طراحی می‌شوند تا مشتریان را جلب کنند.

بیشتر بخوانید
در خرید دستگاه سبزی خردکن صنعتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

دستگاه‌های راه‌اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی

برای انجام این مراحل، دستگاه‌های مختلفی به کار گرفته می‌شوند. در زیر به برخی از این دستگاه‌ها اشاره خواهیم کرد:

دستگاه سورتینگ یا خاک‌گیر

این دستگاه به جدا کردن خاک و مواد خارجی از سیب زمینی‌ها کمک می‌کند و سیب‌های تمیز را به مراحل بعدی هدایت می‌کند.

دستگاه بالابر مودولار

این دستگاه برش‌های سیب زمینی را به مراحل بالایی خط تولید منتقل می‌کند تا سرخ کردن انجام شود.

دستگاه پوست‌ گیر سیب زمینی

دستگاهی که به پوست‌گیری از سیب زمینی‌ها می‌پردازد و آن‌ها را برای اسلایس کردن آماده می‌کند.

دستگاه نوار نقاله بازدید

یک کشاورز برای چیدن محصول خود نیاز به بازبینی باغ دارد. اگر محصولات آماده باشند، عملیات چیدن نیز صورت می‌گیرد. در خط تولید چیپس سیب زمینی نیز همین اتفاق رخ می‌دهد. در این مرحله سیب زمینی‌ها دست‌چین شده و به دستگاه اسلایسر منتقل می‌شوند. به بیان ساده‌تر، سیب زمینی‌ها بر روی دستگاه نوار نقاله ریخته شده و مورد بازرسی بدنی و چشمی قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که در این مرحله یک اپراتور در صحنه حاضر بوده و محصولات را برای بار آخر بازبینی می‌کند.

دستگاه اسلایسر تناژ

برای درک بهتر این دستگاه، یک گیوتین را تصور کنید! همان کاری که گیوتین با سر آدم‌ها می‌کند، دستگاه اسلایسر تناژ نیز با سیب زمینی می‌کند. بر روی این دستگاه، تیغه‌هایی تعبیه شده که به راحتی سیب زمینی‌ها را برش می‌دهند. البته طراح این وسیله بسیار زیرک بوده و آن را به شیوه‌ای تولید کرده که بتوان سیب زمینی‌ها را در هر ابعادی برش داد.

بیشتر بخوانید
راهنمای راه اندازی خط تولید آب معدنی

– دستگاه وان استیل

از دیگر دستگاه‌های لازم برای خط تولید چیپس سیب زمینی، می‌توان به وان استیل اشاره کرد. در این مرحله به سیب زمینی‌ها استراحت می‌دهند. شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که اگر سیب زمینی پوست کنده و برش خورده با هوا مواجه شود، تغییر رنگ می‌دهد؛ به همین خاطر تا زمانی که نوبت به سرخ کردن محصول برسد، آن را در وان استیلی که با آب پر شده می‌ریزند.

دستگاه بلانچر آب سرد و بلانچر آب گرم

زمانی که سیب زمینی به طور مستقیم وارد فر شود، پخت آن همراه با نشاسته موجود در این محصول صورت می‌گیرد. برای حل این مشکل، آن را وارد بلانچر آب سرد می‌کنند تا عملیات نشاسته‌گیری صورت پذیرد. سپس برای آماده شدن سیب زمینی و انتقال آن به مرحله بعد، محصول را وارد بلانچر آب گرم می‌کنند. اکنون سیب زمینی آماده سرخ شدن است.

دستگاه روغن‌گیر

تصور کنید حجم زیادی سیب زمینی سرخ شده در بسته بندی ریخته شده و به دست مشتری برسد. مشتری با باز کردن بسته، شاهد حجم زیادی روغن همراه با چیپس‌های نرم می‌شود! برای حل این موضوع، پس از سرخ کردن، چیپس سیب زمینی را وارد دستگاه روغن‌گیر می‌کنند. ناگفته نماند که روغن زیاد باعث کاهش طول عمر چیپس سیب زمینی نیز می‌شود. این دستگاه، روغن را گرفته و اضافات آن را به دستگاه سرخ‌کن باز می‌گرداند.

دستگاه طعم‌زن

یکی از جذاب‌ترین مراحل در تولید چیپس سیب زمینی، استفاده از دستگاه طعم‌زن است! (قسمت خوشمزه ماجرا!) در این مرحله، چیپس سیب زمینی را با طعم‌های متنوع و جذاب سرکه نمکی، پیاز جعفری، کچاپ، نمک دریایی، لیمویی و غیره ترکیب می‌کنند. حالا چیپس سیب زمینی آماده بسته بندی شده است.

بیشتر بخوانید
بسته بندی خلاقانه

– دستگاه بسته‌بندی توزین‌دار

حال که چیپس سیب زمینی آماده شده، آن را به کمک این دستگاه به صورت اتوماتیک، به اشکال پاکتی و یا بالشتی و در جنس‌های مختلف پلی‌استر، سلفونی، آلومینیومی و ترسبافون صدفی در می‌آورند و این کار بدون دخالت هیچ اپراتور و یا دستی صورت می‌گیرد. این دستگاه، خود به اشکال دو توزین، چهار توزین و حتی شش توزین در کارخانه‌ها موجود بوده و تفاوت‌شان را می‌توان در ظرفیت تولیدی آن‌ها جستجو کرد.

برای راه‌اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی باید راه درازی را طی کنید. خرید و استفاده از انواع دستگاه‌های ذکر شده در بالا بسیار حائز اهمیت است. نبود هر کدام از دستگاه‌ها، به معنای ناقص شدن سلسله مراتب تولید چیپس سیب زمینی می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید در صورت داشتن هرگونه نظر و یا اطلاعاتی در این باره آن را با ما و دیگر کاربران عزیز در میان بگذارید. ممنون از همراهی همیشگی شما عزیزان.

پیام بگذارید

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اکنون تماس بگیرید