نوآوران ماشیننوآوران ماشیننوآوران ماشین

راهنمای جامع راه اندازی خط تولید حبوبات

راه اندازی خط تولید حبوبات

راه اندازی خط تولید حبوبات با توجه به سرمایه مورد نظر می‌تواند در خانه، کارگاه یا یک کارخانه مجهز انجام شد. از آنجایی که فروش حبوبات به صورت فله‌ای و آزاد دیگر جوابگوی نیاز بازار امروزی نیست و با سلیقه مشتریان مطابقتی ندارد، تولید کنندگان یا باید محصول را به صورت عمده بفروشند یا خودشان با راه اندازی خط تولید حبوبات،  به فروش محصولات خود اقدام کنند.‌

در این مطلب تمام آنچه برای راه اندازی خط تولید حبوبات نیاز دارید را بررسی کرده این و نکات مهم خرید دستگاه‌های تولید و بسته بندی را گوشزد کردیم. پس اگر شما هم خواهان راه اندازی خط تولید حبوبات هستید، این مطلب را از دست ندهید.

راه اندازی خط تولید حبوبات: چطور شروع کنیم؟

احتمالا سوال اولی که ذهنتان را مشغول می‌کند، در مورد شروع کار است. اولین کاری که باید انجام دهید، اطمینان از وجود تامین کننده است. اگر خودتان مزرعه دار هستید که این مسئله حل شده است. اما اگر خودتان تولید کننده نیستید، باید به دنبال تولیدکنندگانی باشید که محصول با کیفیت تولید می‌کنند.

مورد بعدی که باید بررسی کنید، بازار هدف و حجم کارتان است. قبل از هر کاری باید روشن شود که برای چه کسانی محصول تولید می‌کنید. این مورد برای کیفیت کار، نوع بسته بندی و حجم تولید باید بررسی شود. شاید بهتر باشد برخی بسته بندی های مناسب را در این مقاله مشاهده نمایید.

مکان خط تولید را مشخص کنید

قبل از هر کاری، باید مکانی که قرار است کارگاه تولیدی شما باشد را مشخص کنید. این کار کمک میکند تا ماشین آلات کافی و مورد نیازتان را بخرید.

بیشتر بخوانید
صفر تا 100 راه اندازی خط تولید میوه خشک

حالا نوبت خرید دستگاه‌های تولید و بسته بندی حبوبات است. خط حبوبات در واقع به تعدادی از دستگاه‌های انتقال، پاکسازی و بسته بندی حبوبات اتلاق می‌شود.

تصویری از خط تولید حبوبات

بالابر کاسه‌ای، اولین دستگاه خط تولید حبوبات

این دستگاه جایگزین نیروی انسانی برای پر کردن مخزن دستگاه‌های بعدی خود هستند. جلوتر از بالابر کاسه‌ای دستگاه بوجاری قرار دارد که کار سرند و پاک کردن حبوبات را بر عهده دارد. مخزن این دستگاه باید به طور مداوم پر شود، از این رو استفاده از بالابر کاسه ای برای پر کردن دستگاه بوجاری، خط تولید را اتومایزه کرده و سرعت کار را افزایش می‌دهد. پس اگر بودجه کافی دارید، بالابر کاسه‌ای را در ابتدای خط قرار دهید.

دستگاه بوجاری، اصلی ترین جز در راه اندازی خط تولید حبوبات

دستگاه بوجاری حبوبات همان دستگاهی است که برای راه اندازی خط تولید حبوبات حتما باید خریداری کنید. این دستگاه یک مخزن در قسمت بالایی خود دارد که توسط بالابر کاسه‌ای پر می‌شود‌. وظیفه دستگاه بوجاری، الک کردن و جدا کردن ناخالصی‌های حبوبات است. این دستگاه در سه مرحله حبوبات را بوجار می‌کند‌. ابتدا با استفاده از فن خس و خاشاک را گرفته و سپس با ویبره و گذراندن از سرند، حبوبات را در سه سایز متفاوت سرند می‌کند. بعد از این مرحله حبوبات باید روی دستگاه نقاله دستچین ریخته شوند.

بالابر کاسه‌ای دوم

این بالابر نیز مانند بالابر قبلی، حبوبات را به مخزن دستگاه بعد از خود انتقال می‌دهد. بالابر کاسه‌ای دوم حبوبات ریخته شده به مخزنش را روی دستگاه نقاله دستچین انتقال می‌دهد تا توسط اوپراتور انسانی مرحله دوم پاکسازی بصورت دستی انجام شود.

بیشتر بخوانید
مرکز فروش دستگاه بسته بندی در تهران

دستگاه نوار نقاله دستچین

اگر می‌خواهید محصولات کارگاهتان کاملا پاک شده و خالص باشند. نیاز به دستگاه نقاله دستچین دارید تا ناخالصی‌هایی که هم اندازه حبوبات بوده و از سرند عبور کرده‌اند را جدا کنید.

حبوبات بعد از پاکسازی آماده بسته بندی هستند. اما این حبوبات پاک شده یک ایراد کوچک دارند. آن هم گرد و غبار رویشان است. در واقع محصول خالص شما، طی فرایند تولید و سرند، غبار گرفته است و اگر به همین شکل بسته بندی شود به احتمال زیاد در بازار رقابتی امروز موفقیت چندانی در فروش نخواهد داشت.

پس چاره چیست؟ چاره، زدودن گرد و غبار به دست دستگاه پولیش است. اما قبل از دستگاه پولیش بهتر است یک بالابر کاسه ای دیگر قرار داده شود تا حبوبات پاک شده را بعد از نوار نقاله به مخزن دستگاه پولیش هدایت کند.

دستگاه پولیش حبوبات

خرید دستگاه پولیش حبوبات

راه اندازی خط تولید حبوبات بدون دستگاه پولیش چندان حرفه‌ای نخواهد بود. این دستگاه یک مخزن استوانه ای دارد که که با چرخاندن حبوبات و برخوردشان با نمد داخل آن، گرد و غبار روی آن‌ها گرفته می‌شود.

بالابر Z

این بالابر با بالابر کاسه‌ای متفاوت است. این دستگاه در راه اندازی خط تولید الزامی است و برای پر کردن مخزن دستگاه بسته بندی استفاده می‌شود. در واقع محصول پولیش شده داخل کاسه‌های بالابر Z ریخته می‌شوند و سپس به مخزن دستگاه بسته بندی انتقال می‌یابند.

دستگاه بسته بندی چند توزین از مهم ترین بخش راه اندازی خط تولید حبوبات

این دستگاه بسته‌ها را با وزن کردن حبوبات پر می‌کند. معمولا برای راه اندازی خط تولید حبوبات از دستگاه چهار توزین استفاده می‌شود‌. مخزن دستگاه با بالابر z پر شده و سپس بنا به وزن تنظیم شده حبوبات را داخل کیسه های بسته بندی می‌ریزد و درب آنها را پرس می‌کند.

بیشتر بخوانید
ایده برای خط تولید با 600 میلیون تومان

نوار نقاله انتهایی خط تولید حبوبات

آخرین دستگاه برای راه اندازی خط تولید حبوبات نوار نقاله است که در صورت تمایل می‌توانید برای بررسی بسته های تولید شده توسط دستگاه چند توزین در انتهای خط تولید قرار دهید. بسته‌ها روی این نوار قرار گرفته و اوسط اوپراتور انسانی بررسی می‌شوند.

تمام آنچه که برای نصب خط تولید حبوبات نیاز است را توضیح دادیم. باید دقت داشته باشید که تمام این دستگاه‌ها، الزامی نیستند و با توجه به بودجه و شرایطتتان می‌توانید برخی از بالابرها و نوار نقاله انتهایی را حذف کنید و از اوپراتور انسانی برای انجام کار پر کردن مخزن دستگاه‌ها کمک بگیرید. در هر صورت نوآران ماشید در خدمت شما عزیزان است و در صورت نیاز به مشاوره چه تلفنی و چه حضوری، می‌توانید با ما تماس بگیرید. به دنبال راه اندازی خط تولید حبوبات هستید؟ روی لینک خط تولید حبوبات بزنید.

پیام بگذارید

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اکنون تماس بگیرید